Thursday, June 2, 2011

mImPi TaK sUdAh

bermulanya.......

kadang-kadang apa yang kita miliki itu belum pasti akan kita miliki hingga ke akhir hayat kita..
semakin aku fikirkan, semakin lama aku semakin tandus di jalanan sepi sampaikan aku sendiri tidak dapat mengenal diri aku sendiri..
aku berjalan dilorong sepi, aku temui satu cahaya yang semakin jauh dihadapan..
aku terus mengikuti cahaya tersebut, dan akhirnya cahaya itu hilang terus tak ada..
keadaan semakin gelap seperti sedia kala, kemana..dimana..ke jalan itukah?? pertanyaan terus berleluasa di otak pemikiran ini..
aku semakin gusar, memikirkan apa yang akan berlaku seterusnya..
aku seorang sahajakah disitu, siapa lagi yang akan ada di situ??
aku semakin tertanya-tanya
aku gelisah, aku makin gundah kerana disitu sangat gelap gelita..
tiada satu cahaya pun aku temui dan aku tidak nampak apa-apa
ya!! dan ya!! memang aku keseorangan disitu..
peluh muncul di dahi ini, terus mengalir turun kepipi
aku makin hilang arah, aku makin hilang tuju
gelap dan masih gelap
ketakutan menyelubungi
kutoleh kiri, kutoleh kanan, kupandang hadapan kupandang belakang..
masih lagi tiada apa yang kelihatan
sampai bila lagi??
aku takut..aku makin takut..
kucari dan masih kucari, tidak jua kutemui
kupanggil ibu..ibuuuuu...tiada sahutan..ibuuuuuuuuu....kujerit lagi...ibuuuuuuuuuuuu...mana ibuuuuuuuuuuu...aku takut ibuuuuuuuuuuuuu...
masih jua tiada sahutan..lalu kupanggil ayah....ayah..ayah..ayah..dengan suara yang lemah..ku ulang kembali...
ayah..tolonglah lah aku ini ayah..aku tersesat..jangan tinggalkan aku ayah..aku sungguh takut..
masih jua tiada satu suara pun kedengaran..
aku terduduk kepenatan..dan tiba-tiba ada satu cecair bak mutiara berkilau mengalir lembut di pipi ini..
tanpa kusedari, airmata aku telah jatuh kepipi..aku benar-benar takut..
tiada satu makhluk pun yang menemani aku pada waktu itu..
semakin lama keesakan itu semakin kedengaran..aku menangis tanpa rasa malu lagi..menangis dan terus menangis..
dannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn...tiba-tiba.........
aku terdengar satu suara..sayup-sayup kedengaran..
ya anakku...kau dimana nak...ayah ada disini..ibumu juga ada disini...
lantas kuusap sehingga kering airmata itu, namun masih jua tersisa..
kubangun berdiri, ku mencari-cari dari mana datangnya suara itu...
aku cari..dan terus aku mencari..seolah-olah suara itu sangat dekat dengan aku..
aku berlari dan terus berlari mencari suara itu..
ayah dan ibu masih lagi memanggilku..."kami kat sini nak"
dan terus kujerit sambil aku menangis..mana ibuuuuuuuuuuuuuuu..mana ayahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...
aku penat..denyutan nadiku semakin deras bagaikan sungai mengalir laju..
aku berhenti..tegak berdiri..menyapu deras peluh didahi...kuguna baju tuk kusapu kering airmata dipipi..mata semakin bengkak..
lalu kubersuara perlahan..ibu..ayah..aku sudah penat...aku tahu aku banyak salah..aku mohon ampun daripada ibu dan ayah..
tolong maafkan aku....kutekup mukaku..
tiba-tiba..kurasa seperti ada yang memegang bahuku..kutoleh kebelakang..aku terlihat satu cahaya..terlihat cahaya itu datang dari muka ayah dan ibu..
aku mula tersenyum..lalu aku terus mendakap ibu dan ayah...
akhirnya...jannah..ooooo..jannah..bangun..bangun...dah subuh nie...
berpeluh-peluh sampai ni..ape kene dengan kamu ni jannah..bangun!! subuh dah ni..


haishhhhhhhhhhhh...mimpi je rupenyerrrrrrrrrrrrrrrr...haha...petanda ape nie yerk..takut..takut..takut...

No comments:

Post a Comment